Youtube to najsłynniejszy portal internetowy, skupiony przede wszystkim na prezentacji i zbiorze filmów. To właśnie z tej witryny czerpią wiadomości o świecie i chwile rozrywki ludzie w każdym wieku i na całym świecie. Podcasty, muzyka, vlogi, filmy – to wszystko w jednym miejscu, miliony ludzi oglądających video na jednej platformie internetowej. To świetne miejsce na umieszczenie swojej reklamy, dzięki temu, że jest jest jednym z najszerzej odbieranych źródeł wszlkiego rodzaju informacji, również dotyczącej nowych produktów i obiecujących usług. Wielu użytkowników interesuje się wyświetlanymi reklamami emitowanymi w trakcie filmu, albo bezpośrednio przed nim.
Reklamy na Youtube (rodzaje i możliwości)
Serwis Youtube oferuje kilka rodzajów wyświetlania reklam podczas filmu wybranego przez odbiorcę:
– reklama wideo TrueView In-Stream
– reklama w przerywniku
– reklama TrueView Discovery
Pierwszy wymieniony rodzaj reklamy, to ta wyświetlana bezpośrednio przed głównym filmem, jest ona możliwa do pominięcia przez użytkownika czekającego na film wybrany przez siebie. Widzowie mogą pominąć reklamę po wyświetleniu jej 5 sekund. Reklamy w tym formacie mogą wyświetlać się nie tylko na Youtube, ale również na witrynach partnerów danego wideo, czy też aplikacjach, które należą do sieci reklamowej Google. W przypadku wyboru tego rodzaju reklamy warto pamiętać, że najważniejszy i najbardziej interesujący przekaz powinien znajdować się w pierwszych 5 sekundach, tak aby zdążył zainteresować widza, zanim postanowi pominąć wyświetlaną reklamę. Przejdź dalej i poznaj koszty reklamy Google Ads.
Reklama na Youtube w przerywniku to doskonała opcja, żeby dotrzeć do każdego odbiorcy, jest to bardzo krótki film (6-sekundowy). Jest wyjątkowo efektywna w przypadku oglądania filmów na telefonie komórkowym. Dzięki temu rodzajowi reklamy można przekazać krótką, ale dosadną, interesującą i zwracającą uwagę informację.
TrueView Discovery, to format reklamy, który pozwala wyświetlać ją w wynikach wyszukiwania YouTube oraz na stronie głównej i obok polecanych filmów.
Te kampanie reklamowe wideo sprawiają, że wybór, któregokolwiek typu reklamy, pozwala na eksperymentowanie z formatem, próbowanie sił w wyświetleniu prezentowanych produktów, dialogów, zabawnych reklam czy też opinii na temat użytkowania produktu udzielanych przez klientów. Każda reklama ma szeroki zasięg, Youtube wyświetlany jest nie tylko na komputerach, ale również na telefonach i tabletach, dla których równiez przystosowywane są reklamy. Bardzo ważne jest, żeby na koniec reklamy widz dobrze wiedział, co stanie sie kiedy w nią kliknie, czy zostanie przekierowany do innego filmu, czy na stronę internetową producenta.
Płatność za wyświetlanie reklamy
Platforma internetowa Youtube proponuje, by osoba zlecająca reklamę, mogła zapłacić za jej emitowanie tylko jeżeli:
-widz będzie oglądał ją dłużej niż 30sekund
-widz obejrzy reklamę w całości
-widz zdecyduje się, by kliknąć w reklamę
Wybór odbiorców – metoda na sukces.
Wielu przedsiębiorców dokładnie określa do jakiej grupy odbiorczej chce trafiać przede wszystkim. Z tego pwoodu serwis Youtube umożliwił wybór odbiorców wedle lokalizacji, wieku oraz zainteresowań widzów odwiedzających serwis.
Dostsowując wyświetlanie reklam dla klientów zgodnie z ich lokalizacją możesz zdecydować się na wyświetlanie jej na obszare całego kraju, ale również podjąć decyzję, aby reklama emitowana była tylko odbiorcom na terenie miasta, w którym działasz.
Wybierając grupę odbiorczą na Youtube możesz sprecyzować również nie tylko wiek i płeć widzów, ale również budżet gospodarstwa domowego czy status rodzicielski. Zależnie od oferowanej usługi lub produktu może mieć to olbrzymie znaczenie i wprowadzić w danej grupie modę na Twój produkt, albo odpowiednim formatem przekazu dotrzeć do odpowiednich osób. Dla osób starszych przeznaczone byłyby reklamy przedstawiające rzetelną opinię klientów i recenzję użytkowanych produktów, natomiast dla osób młodszych lepiej dotrą schematyczne, zabawne lub animowane klipy.
Witryna Youtube oferuje również wybór odbiorców na podstawie wyboru ze 100 przedstawionych zainteresowań.
Nagranie klipu – jak zrobić to dobrze?
W Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii zatrudnieni są profesjonalni filmowcy, którzy działają na rzecz serwisu Youtube i pomagają nakręcić filmy reklamowe za minimalną stawkę. W Polsce ta usługa jeszcze nie istnieje, jednak… Youtube oferuje poradnik, pełen ciekawych wskazówek, przedstawiający najlepsze metody pozyskania zainteresowania widza reklamą. Między innymi można znaleźć na nim informacje na temat sposoby przygotowania historii, wyboru obsady oraz lokalizacji do nagrania. Można również znaleźć informacje na temat wyboru kamery, oświetlenia, sposobu nagrywania dźwięku i obrazu w dobrej jakości. Jeżeli chodzi o ostatni etap tworzenia reklamy wideo, jakim jest edycja filmu, serwis Youtube oferuje korzystanie z Edytora wideo Youtube.
Efekty reklam na Youtube
Dzięki reklamom na Youtubie można swobodnie pozyskać potencjalnych nowych klientów, zwiększyć oglądalność witryny internetowej, zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat marki oraz zwiększyć jej zasięg. Przede wszystkim widzowie mogą rozważyć zakupu danego produktu lub skorzystania z oferowanej usługi.
Źródło: https://mediaclick.pl/